Friday, December 25, 2015

Hai morning (currently). Haha actually aku dah lama ada niat nak update pasal life aku dekat blog ni. And lagi, kehidupan aku tak busy mana pun sampai aku takde masa nak pos. It's just, I'm too lazy to think about it tapi nak cerita. Faham tak? Haha nevermind, let's just proceed to the main point. This post might be a long post. Haha :P


So yah, aku dah habis sekolah. And result spm aku tak berapa nak memberangsangkan. Even it's enough to make my mom feel happy a bit, tapi still rasa terkilan sebab aku tahu aku mampu lebih daripada tu. Just takde rezeki. Hahaha so yah, lepas spm aku masuk matrik. Dengan harapan nak fast track konon nya terus ke degree. Kolej Matrikulasi Johor, PST module 1, MS5 Aras 2 Blok Al-Razi. Haha cukup details. 10 months as a matric student memang ajar aku banyak benda. Kenal ramai kawan baru, and some of them dah jadi my bestfriend dunia akhirat. But then, memang seronok melakar kenangan, tapi aku leka sampai study pun main main. Tbh, aku memang bukan jenis orang yang study in hurry and stress. Jadual matric memang pack sampai aku almost give up nak nak sebab result sem 1 aku cukup cukup makan je :'). But then, aku berjaya juga la habiskan matrik ni even bukan dengan result cemerlang, but it's enough untuk aku rasa bersyukur.


So then, after matrik aku kerja 3 bulan as a partner starbuck dekat bukit jalil. The best time ever I must say tapi penat nak mampus. Worth it. Tapi tak balik raya. Hahaha banyak nak cerita tapi aku nak conclude kan je. But then, aku quit lepas dapat result UPU. Aku memang dapat ipta, tapi.... the course and the place I got tak mengizinkan mak dengan ayah aku untuk bagi aku ke sana sambung belajar. Ijazah sarjana muda kejureteraan metallurgi at universiti malaysia perlis. Aku bersyukur at least aku dapat tawaran. Tapi aku reject first sebab jauh. Then course tu course fizik yang mana memang aku tak pernah minat pun. Hahaha so, aiman ariffin suggest aku untuk masuk ipts. Unikl obviously sebab dia pun study sana. So, with just one call aku bergelar seorang pelajar universiti kuala lumpur kampus institut kejureteraan teknologi kimia dan bio malaysia dekat alor gajah melaka. Aah memang sejengkal daripada rumah. Hahaha alhamdulillah in 3 days I'll seat for final exam for sem 1. Haha oh ya, course biosystem.


So itu je pasal kehidupan aku. Ada lagi mood aku nak update what happened next, I'll post another entry. Hehehe okey bye.

No comments:

Post a Comment