Tuesday, January 14, 2014

Sayur

Amaran : Entry ini mungkin akan menimbulkan perasaan tidak tenang dan meloyakan . Hahahaha

Aku tak tahu lah sejak bila aku kalau makan sayur mentah boleh sampai muntah muntah . Demm . Hahaha ini semua sebab semalam . Yaa semalam aku pegi keluar dengan akak aku . Pi jusco . So , tengahari tu kitorg plan nak makan dekat The Gardens . Menu aku Spaghetti Carbonara . Pastu aku ada nampak roll egged yang macam dalam cite jepun tu taw . Akak aku tanya aku nak rasa ke tak . So aku macam tertarik aku cakap why don't we try en . Mana tahu sedap . Hahaha so bila semua makanan dah sampai , so aku makan lah macam biasa . Err of kos macam biasa , takkan cara aku mengunyah pun aku nak cite en . Hahaha and yes spaghetti carbonara tu sedap . Wuuu . Aku suka . Then bila dah nak habis tu , aku baru perasan roll egged kat depan aku tak berusik punn . Hek hek . Aku tengok structure benda alah tu okey , tapi isi kandungan dia lain macam . . .

Hahaha yela apa yang aku nampak , lepas lapisan telur goreng dekat luar tu ada satu lagi lapisan warna hitam . Aku syak tu seaweed . Okey la aku pernah makan seaweed . Hahaha then lepas tu ada banyak gila carrot and kubis and apa ntah sayur dalam tu . Aku tak tahu pun dia mentah . And dekat atas sekali tu ada mayonis . So aku dengan inesennya amek benda alah tu and masuk dalam mulut sikit . Belum gigit lagi ni . Hahaha . Then , aku gigit sikit terus aku terkedu . Aku stop serta merta . Tanpa sedar aku terus mencarut secara konsisten . Dalam hati . Hahahahaha . Demm rasa dia . . . ngeri lah siot . Sebab memang aku tak suka rasa dia . Pastu memandang kan aku dah gigit sikit , aku terus tarik keluar selebihnya dan letak elok elok dalam pinggan . Yang dalam mulut tu . . . aku keluarkan and letak dalam tisu . Hahahahaha aku tak mampu nak teruskan kunyahan . Pastu cecepat aku minum air . Ya tuhan masa tu ada satu perasaan kelegaan habis dapat minum air and hilangkan rasa lobak dalam mulut aku . Euforia . Hahaha

Then akak aku tanya sedap ke tak . Aku geleng kepala . Hahaha then dia pulak yang rasa . She said it's fine and sedap T_______T . Dia makan sumpah okey . Pastu dia suruh aku keluarkan sayur dalam roll egged tu and makan seaweed dengan telur and mayonis dia je . So aku dengan inesennya skali lagi ikut apa yang akak aku cakap . Kali ni no more separuh . Sebab nahh lapisan tu sikit je . So semuanya macam sikit . Macamlah kan . Hahaha jadi aku masukkan semua dalam mulut . Yeahhhh and guess what aku kunyah 3 kali terus . . . . mual and nak termuntah . Pernah rasa tak makan ubat dalam bentuk liquid , then rasa dia nakharram gila sampai buat kau nak muntah . Hahaha haa macam tu la yang aku rasa masa tu . Habis pucat lesi muka aku tahan muntah macam orang ada morning sickness masa memula mengandung giteww . Hahaha . Berair air mata aku babe . Akak aku sumpah cuak . Muka dia terkejut sampai dia kebelakang sikit . Hahaha . Aku cuba chill . Telan semua elok elok . Yurp aku telan tanpa kunyah . Then cecepat aku minum air . Yes air menyelamatkan aku daripada adegan memalukan . Lagi . Adegan muntah dalam the gardens . Sumpah aku cakap aku takkan makan sayur mentah lagi forever .

Hahaha bukan masa tu je teruk . Lepas aku tengok wayang , akak aku ajak masuk aeon . Masuk je , kat bahagian sayur tu bau sayur terus buat aku macam . . . ya allah loya nak mati . Terus aku lari pi bahagian coklat . T______T . Sad me is sad . Aku benci sayur forever . Mengapa begini teruk jadi ke aku . Hanya sebab sayur mentah . Hahahaha demmit . Wuuu

Konklusinya , eceh ada konklusi . Hahaha aku takkan makan sayur . Mentah . No . Never . We are never ever getting back together . HAHAHAHA !

No comments:

Post a Comment