Friday, May 23, 2014

57

"pendahuluan tak penting , yang penting isi dia" .

Hahaha okey so aku akan apply ayat ni dalam post ni . This is a task actually . I have to do it sebab kene denda :'D . Tapi aku akan describe sikit la ke mana hala tujuan post aku ni en en . Haha well , ni satu denda di mana aku dipaksa tanpa rela :'D untuk describe pasal diri seseorang dalam satu entry blog . Maka , hari ini dengan izin raja raja dan permaisuri agung , akan daku laksanakan misi ini :') . Siut dia siap bagi deadline taw . Tskk . Hahaha

So here we go .

This person , aku kenal dia from twitter . And dia merupakan kawan aku , punya kawan . Haaa . Kira schoolmate dia ah , tapi aku kenal sikitlah jugak . Hahaha btw , sebelum manusia ini follow aku dekat twitter , aku dah kenal dia dulu dah from kawan aku ni . Tapi kenal nama je la , muka belum berkesempatan untuk tengok . Hehe . So the day dia mention aku tu , baru la aku cam "oh dia ni ke bla bla yang si bla bla ni cakap" . Hahaha okey okey . So dengan sedikit eksaited jemah melayan dia dekat twitter . First impression from me , he's a nice guy . And dia bukan tipikal guy yang taip shortform macam nakharram orang tak reti mengeja tu sampai kenkadang aku tak faham  . Hahaha so aku cam nice nice . So from twitter ke dm then ke whatsapp ke wechat ke segala social network aku pernah tegur dia . Saja . Tambah koleksi social network . Last last lepak twitter and whatsapp je . Hek eleh sangat en . Hahaha k . Macam mana aku boleh sesenang rapat dengan dia camtu ? Oh c'mmon permulaan standard ah semua jual mahal . Mana aku share number dengan dia . But i know one day dia akan ada jugak number aku since ada la beberapa orang kawan dia tu kawan baik aku jugak :'D . Hahaha so tak leh nak lari mana . Haa so aku nak skip part ni . Hahaha k .

He's a funny guy too . Sebab selalu jugak la buat aku gelak even lawak hambar . Hahaha hambar yang nice . Tapi dia tak boleh lawan lagi hambar aku ah . Hambar aku lejen sangat . Haa certain orang je akan gelak . Hahaha :') . K . See hambar T____T . Ahh pliss jangan lost idea . Hahaha deadline benda alah ni bape jam je lagi . Ahhhhhhh :'D . Okey okey so since dia boleh dikatakan 'sekepala' dengan perangai aku so aku boleh share memacam story dengan dia . Macam macam means banyak . Haa . Hehehe .

He's a caring guy though . I still remember masa aku kerja dulu , aku selalu stress and down dengan customer aku yang cerewet ni hah . Nyampah pun ada jugak kadang-kadang . Hahaha so dia la yang selalu tadah telinga dengar aku membebel . Pastu bila aku sakit like before this aku pernah kene gastrik secara tetibe . Almost a week gak ah aku merana dengan sakit perut ni . Tskk ;/ . Then , dia ah yang selalu suruh aku makan ubat , teman aku sampai 2-3 pagi sebab aku tak boleh tido . Haha maigaddd i appreciate it so much . Till now kot aku cam speechless bila ingat balik . Awwhhh :') . Tapi aku memang selalu dera dia tido lambat . Hahaha k . Pernah sampai tido 1 jam lebih je untuk satu malam . Hahaha okey i'm so sorry about that . Lepas ni mana ada kacau kau camtu lagi , dah nak further study en :') . Wuuu

He's cute tho sebab ada 2 lesung batu babe . Hahaha i meant lesung pipit xD . And and dia power gila physic . Aku tak tahu how on earth aku boleh kenal dengan orang yang suka gegila physic sedangkan benda alah ni salah satu benda yang paling aku low and nyampah . Physic tak pernah baik dengan kita :( . Hahaha but serious ah dia pandai siut . And result spm dia semestinya lebih baik from aku :'D . And btw a guy who is good in english such a major turn on kot . Ni aku wakilkan untuk awek dia la . Hehehehe k xD

Sedar tak sedar it's already 5 months aku kenal dia . There's a lot of thing that we have been through together . Sampai pernah aku rasa dia baik sangat and aku jahat and and and entah mende aku fikir , till i think i don't deserve him to be one of my bestfriend . K aku memang negatif sangat . Hehe but then , everything is fine . Haha k ini macam mengada sikit . But yah , since i know him , he changed me a lot . Dulu aku cam jahiliah lagi lah even umur dah 17 , aku still solat dah nak hujung hujung waktu tu baru kelam kabut nak amek wuduq nak solat . Pastu kalau mak aku tak bising kabo waktu dah nak habis memang aku leka lagi hadap phone . Apa aku buat pun tak tahu lah nak . Hahaha . Sebab dia dah jadi macam alarm waktu solat , everytime masuk waktu memang dia akan ingatkan . Memula dulu cam degil gak ah , hahaha dah lelama tu aku cam "untuk diri aku sendiri gak en so why not " in fact i'm trying my best to change myself . And now , tak payah tunggu dia "jom solat" kenkadang aku dah solat dulu dah . Hehehe . Banyak . Banyak lagi dia ubah aku . From a small thing sampai la ke yang aku rasa macam big things jugak . To be honest , dulu aku cam sentap gak ah yela someone yang kau tak pernah jumpa and baru kenal for sudden tegur kau . Ego tinggi melangit . Haha but he did it , and dia pun macam tak pernah paksa even dia tegur . Lelama aku yang sedar sendiri . And itu salah satu benda yang aku respect gegila from dia . Even my bestfriend tegur aku pun , aku cam u know ego . Aku akan melenting but it's takes time and at the end aku akan serap sikit sikit . Haa so now alhamdulillah , i'm trying my best to change in becoming a good muslimah one day . Awwhhh .

So , aiman ariffin bin nazarudin . I know i don't describe u so well in this entry . And aku rasa memang tak lengkap pun . Banyak nak cakap pasal kau senanya tapi macam banyak sangat pulak en . Hee . So kalau kau rasa macam tak berkualiti denda ni , i'm so sorry about that . Ha ha ha :'D . Walauapapun , i just wanna say thank you for being my guy bestfriend . Thank you for always be there when i need you . Thank you for give me some support and strenght when i need it . Just a big big thank you from me for everything babe . And btw , i'm so sorry if i'm annoyed u or buat kau tacing ke apa . As u said , aku memang straight to the point punya orang . Cakap tak beralas . Hahaha so i'm sorry for that . So , i'm hoping that u'll be fine and save dekat kmkn tu haa . Selatan dengan utara jauh gila kot . But it's okay i can 'picuw picuw' doa from selatan untuk kau di utara sana . Hahaha giceww . So that's it . 5 months friendship and still counting . Haha okey bye :) .

No comments:

Post a Comment