Monday, November 28, 2011

Kabut

Pukul 8.31 pagi . Phone aku berbunyi minta dijawab :D . Aku yang tengah sedap sedap layan lena ni terganggu sikit bila dia tak berhenti menjerit . Hurmm dengan malasnya aku jawab . "hello" . "hello shah , ni aku Fiqah ." .. aku dalam keadaan yang mamai mamai ni pun lega ahh dengar suara kawan aku rupanya :D . "Haaa , aku tahu kau Fiqah, kenapa ?" "Weh , nama kau ada weh dekat MRSM AG ni . Baik kau datang sekarang" . Daripada mamai straight segar bugar mata aku . "What ? Nama aku ada ? dtg sekarang ? Haaa oke oke ! Aku kene pakai baju apa ?" "Pakai baju sekolahh" "aku nak kene bawak apa ?" "Kau bawak slip exam PMR kita" . Then , aku terdengar suara Zawin mencelah "IC sekali ." "Haaa IC sekali . Cepat tau ."balas Fiqah lagi . Aku tanpa berlengah lagi , terus turun dari katil and lari pegi bagitahu mak aku .

"mak , kawan kita call dia cakap nama kita ada dekat MRSM AG . So , kita boleh mohon . Nak pegi sekarang sebab dia start pukul 9 ." Mak aku yang tengah makan nasi lemak tu teragak-agak nak jawab apa . Heeee akhirnya dia just besuara "Hah ! Cepatlah siap ." . Wuhuu muka aku da berseri-seri rasanya , tuala bagai dah amek . Tetibe ......... mana Slip exam aku ek ? Hah , sudahh . Nak kene mencari lagi . Habes meja belajar aku selongkar . Sedangkan semalam baru kemas . hesyy , 5 minit kemudian , Thank god ! Jumpa . Hahaha naseb baik IC memang sentiasa ada atas meja belajar tu . So , takdela aku nak mencari lagi .

Mandi pun , tahu jelahhh nak cepat punya pasal . bak kata mak aku , mandi gajah . Hahaha bukan mandi kerbau or koboi dahh . Aku keluar bilik air dah pukul 8.42 . Omegodd ! Baju sekolah tak gosok ! Exam nak start pukul 9 . Aku pun call dak Fiqah . Tapi tak jawab dia off . Cett ! aku tengok jam da pukul 8.45 . Haaa gosok ahh baju kejap . Baru nak bukak plug iron tuhh , tetibe terngiang-ngiang suara dah Fiqah .. "Cepat tau !" makin lama .... makin perlahan ..... hahaha . Aku jalan perlahan-perlahan pergi dekat mak aku balik ."Lahh , tak siap lagi . Cepatlahh ." "Mak , dari sini nak pegi MRSM tu bape lama ?" mak aku jawab "Hurmm adalah dalam 20 minit . Cepatlahh siap" . 20 minit ? mung gile ! Sekarang dah pukul 8.50 . Baju sekolah tak gosok . Benda alah tu start pukul 9 . Eventually , aku cakap "Tak payah pegilahh , dah lambat gila ." "Haa , pegi la bagitahu ayah kau tanak pegi . Tula lenkali bangun awal bla bla bla" . Ceramah tidak berbayar berlansung tanpa diminta . Aku diam jee . Hahaha

Dengan rasa keciwa , aku baring balik atas katil . Lama-lama bila ntah aku terlelap . Sedar-sedar dah pukul 1 . Haha ! Kantoi ~ .. Tapi , apa still tefikir . What will happen if I go ? . Banyak kemungkinan boleh jadi kan . hahaha lagipun takde apa aku nak frust sangat . Sebelum ni lagi aku dah frust sebab tak hantar borang dia . Thats why aku tak tahu nama aku ada . Sob sob :'( . It's okay . SBP still ada . Kalau takde , aku duduk jelah GB tuh kan :D . hehehe . Btw , thanks Fiqah and Zawin . hahaha !

TT_________________TT

No comments:

Post a Comment